نماینده مردم اردکان گفت: لازمه گسترش چرخه توليد و صنعت علاوه بر جذب منابع مالی و بکارگیری علم روز و نیروی انسانی نخبه ، تامین زیرساختهای اساسی به خصوص توسعه شبکه گازرسانی است.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ملاقات با رمضانی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن برشمردن روند مطلوب رشد واحدهای صنعتی و تولیدی در استان و شهرستان اردکان، گازرسانی به این بخشها و واحدهای در حال ساخت را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به اهميت موضوع گازرساني به واحدهای صنعتی و تجاری و نقش آن در تقويت زيرساخت‌هاي صنعتي، اقتصادي و اجتماعي ،همچنین تاثير اين مهم درسالم سازي محيط زيست ، لازم است این موضوع در اولویت برنامه های این شرکت در حوزه استان یزد قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری پیگیریهای قبلی صورت گرفته، لزوم تسریع در گاز رسانی به عقدا ، خرانق و روستاهای شهرستان اردکان ،همچنین رفع مشکل گازرسانی به پروژه های فولاد ، شهرک صنعتی اردکان و ..... را خواستار شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه از لحاظ فنی مشکلی جهت گسترش شبکه گازرسانی وجود ندارد،کمبود منابع مالی را از مهمترین معضلات پیش روی این پروژه ها عنوان نمود و افزود:از سهم تسهیلات این شرکت نزد بانکها می توان جهت حل بخشی از مشکلات پروژه های گاز استان و شهرستان اردکان استفاده نمود که در این راستا می توان تا سقف 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد که "تابش" و سمیعی نژاد معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنایع پیگیری آن را عهده دار شدند.
همچنین مقرر شد جهت گازرسانی به پروژه های مجتمع گندله سازی اردکان و فولاد بافق از سوی وزارت صنایع مبلغ 14 میلیارد ریال اختصاص یابد تا کار از سوی شرکت گاز آغاز گردد. همچنین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران قول پیگیری سایر موارد مطروحه و حل انها را در آینده ای نزدیک داد.
لازم به ذکر است در این جلسه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنایع،استاندار یزد و معاون عمرانی وی،نماینده مردم مهریز،بافق،ابرکوه و خاتم، و مدیرعامل شرکت گاز استان نیز حضور داشتند که درخصوص حوزه کاری خود مطالبی را عنوان نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا